Centrul Intermodal Regional de Transporturi, jucat la ruleta politică

Centrul Intermodal Regional de Transporturi, jucat la ruleta politică

2
DISTRIBUIȚI

Printr-un studiu de prefezabilitate cu cântec, Consiliul Judeţean Timiş a reuşit să dea peste cap soarta viitorului Centru Intermodal centru intermodalRegional de Transporturi Timişoara. Acest centru intermodal este unul dintre proiectele cu impact major în dezvoltarea economiei din vestul ţării, rolul acestuia fiind de a asigura un transport mai rapid al mărfurilor. În cazul Timişoarei, asigurarea unei platforme care să unească transportul rutier, feroviar şi aerian. Studiul de prefezabilitate comandat de Consiliul Judeţean Timiş prin intermediul ADETIM, care a analizat posibile locaţii de amplasare a acestui centru, a eliminat cea mai bună variantă – Remetea Mare – pe motiv că nu respectă restricţiile de înălţime, afâlndu-se pe culoarul de zbor. Soluţia cea mai bună – comuna Recaş, condusă de un primar PD-L ca şi preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Constantin Ostaficiuc. Ulterior, studiul de fezabilitate s-a realizat fără a se lua în calcul Remetea Mare, carea are primar PNŢCD, deoarece s-a mers pe locaţiile propuse în studiul de prefezabilitate. Câştigătoare a fost varianta Recaş, comună care este la 24 de kilometri de Timişoara şi care nu are aeroport.


Principalul argument a fost că primăria din localitate are teren care poate fi pus la dispoziţie pentru acest proiect. Directorul ADETIM, Sergiu Bălaşa  a susţinut că ” iniţial, am dat Remetea Mare pe lista de analiză. Proiectantul, care a făcut studiul de prefezabilitate, a analizat locaţiile, nu soluţiile tehnice în detaliu. Noi am acceptat pentru că era părerea unui expert şi de aceea nu am inclus Remetea Mare în studiul de fezabilitate”.

Primăria Timişoara s-a declarat nemulţumită de acest studiu şi a cerut firmei care a făcut studiul de fezabilitate pentru Consiliul Judeţean Timiş, Subcontrol SRL, să analizeze şi varianta Remetea Mare. Şi surpriză. Studiul de fezabilitate a dovedit că Remetea Mare este varianta optimă şi există şi soluţie tehnică pentru evitarea restricţiilor de înălţime. „Dacă s-ar fi pus în studiul de prefezabilitate Remetea Mare nu ar mai fi existat aceste discuţii. Cu mâna pe inimă vă spun că Remetea Mare este soluţia cea mai bună. Într-adevăr Recaşul are avantajul că nu mai trebuie cumpărat terenul de la privaţi, dar pe costuri şi pe varianta de funcţionalitate normală soluţia este unde v-am spus. Nu sunt aproape 30 de kilometri până la aeroport. În plus, pe varianta Remetea Mare există coborâre direct de pe viitoarea autostradă”, a declarat, pentru PRESSALERT.ro, Radu Radoslav, directorul firmei Subcontrol.

Ambele studii de fezabilitate urmează să fie înaintate Ministerului Transporturilor, condus de pedelistul Radu Berceanu, această instituţie având posibilitatea de a accesa fonduri europene pentru realizarea proiectului.

2 COMENTARII

  1. „Brendu” nost, ala judetean, ce cica vinde ziarele este mare „espert” in cestiuni ce tin de transportul marfurilor. Da’ nu stiu cum se face ca tot timpu’ da chix.
    Pe balta din Mehala circula, un abur cu parfum de credibilitate, acum cativa ani ca se va face un port in plin campul Sagului. De fapt, era vorba de Interporto, o alta manarie italieneasca de care s-a ales praful. In schimb, Brendu s-a plimbat pe bani publici in Italia, la „Brusels” si in alte zari straine, dar fara vreun folos pentru publicul larg.
    Dupa aia, o cenit Brendu’ cu alta gogomanie. Cica sa facem zona metropolitana. Adicatelea un blat de tort mare la care cireasa sa fie Cimisoara. Zi dai, zi lupta la Bucale, la Brusels, la Venetia da’ unde nu s-a dus Brendu’? Peste tot. Si a facut un mare fas.
    De ce? Pentru ca toate proiectele propuse nu erau fezabile. Erau niste gauri negre ce urmau sa dirijeze bani spre pusculita de partid si spre pusculitele unor mari Brendu’ri zonale si nationale.
    Asta n-ar fi fost mare bai, dar nu ajungeau marafetii pentru toti si asa au ajuns sa se ia de paru’ din barba si sa si-l smulga cu penseta.
    Asa si aici, primarele cel barbos urla ca vrea la Remetea iar Brendu’ vrea la Recas. Zi dai, zi lupta pana n-or mai avea fir de par in barba.
    Beleaua e ca nu mai este bani, asa ca rupeti-va barbile, dati-va
    la gioale ca nodu’ nu se mai face. Poate doar la cravata.

  2. Subcontrol SRL nu e cumva firma fiului lui Ciuhandu (primarul)? Ma „bucur” ca primaria Timisoara a folosit acest reputat expert in studii de fezabilitate care a fiu’ primarului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.