EXCLUSIV Secția ATI a Spitalului Județean Timișoara, echipată de controversata firmă Gemedica...

EXCLUSIV Secția ATI a Spitalului Județean Timișoara, echipată de controversata firmă Gemedica cu aparatură la prețuri ”umflate” și cu 300%

0
DISTRIBUIȚI

Controversata firmă Gemedica SRL din București, cunoscută ca fiind compania ”de casă” a lui Sorin Oprescu, fostul primar general al Capitalei, a livrat, în ultimii ani, către secția ATI a Spitalului Județean din Timișoara echipamente medicale la prețuri supraevaluate și de trei ori față de prețurile de pe piață. Contractul cadru între cele două părți a fost semnat, în 2013, de Ciprian Bogdan, managerul de atunci al spitalului și un apropiat al europarlamentarului Cristian Bușoi, pentru o perioadă de trei ani de zile. Actualul manager, Marius Craina a semnat un act adițional prin care contractul a fost prelungit cu șase luni și s-a semnat un ultim contract subsecvent. Valoarea totală a achizițiilor pentru dotarea cu echipamente și aparatură medicală a secției ATI condusă de prof.univ. Dorel Săndesc a fost de 43.513.328 lei.

Prețurile cu care s-au cumpărat o parte din echipamente sunt cu mult peste cele de pe piață la momentul respectiv. Astfel, pentru  un sistem complet pentru intubații dificile s-a plătit 2.249.581 lei în timp ce valoarea de piață este de aproximativ 1.130.000 lei. Pentru o stație centrală de monitorizare 8 posturi achiziționat de la Gemedica SRL prețul a fost 1.259.093 lei, deși pe piață se poate achiziționa la aproximativ 410.000 lei.


Un sistem de monitorizare noninvazivă a performațelor cardiace, care pe piață constă aproximativ 75.000 lei, a fost cumpărat cu 373.729 lei, iar un aparat de epurație extrarenală continuă pentru terapie intensivă, cu o valoare de piață de 105.000 lei, a fost cumpărat de spital cu  410.751 lei. Echipamentele didactice pentru training au costat 892.158 lei, deși prețul de piață este de aproximativ 230.000 lei. Și exemplele pot continua.

Contactat de PRESSALERT.ro, șeful secției ATI a Spitalului Județean Timișoara, Dorel Săndesc, cel care a întocmit caietul de sarcini, a susținut că ”nu mai știu ce rol am avut atunci. Știu că m-am bătut să obțin fonduri și s-a derulat contractul prin conducerea unității. În cererea noastră am insistat să se asigure din proiectul respectiv echipamente și consumabile pentru că atunci, când s-a făcut, noi, ca și secție, nu aveam niciun proiect de finanțare. Având aparatura, am constatat, ulterior, care sunt costurile reale ale îngrijirii, după ce ai aparatură. Acela a fost punctul de pornire a programului de finanțare a secțiilor ATI care a fost demarat de minister de abia în 2013 după ce am calculat toate. Cred că o mare parte din chestiuni reprezintă asta. A fost o licitație știu. S-a finalizat. Prin specificațiile noastre nu am favorizat vreo firmă anume. Am vrut să evit un monopol. Că s-a decis să existe forma unui integrator, mi s-a părut că are o logică. Nu știu să apreciez valorile la care s-a licitat. M-am bătut ca să obțin bani pentru secție”. Actualul manager, Marius Craina, a afirmat că ”contractul nu este din mandatul meu. Este posibil să fi semnat o prelungire a contractului. Nu am avut o legătură cu stabilirea prețurilor pentru aceste contracte. Acolo trebuie văzut, cine și cum a stabilit valoarea maximă inițială”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.