Și barmanii se pricep la muzică, nu-i așa?

Și barmanii se pricep la muzică, nu-i așa?

0
DISTRIBUIȚI

Există o sumedenie de studii care au demonstrat fără drept de tăgadă legătura strânsă între muzică și marketing

Cum adică? Există o anumită  muzică potrivită pentru a devora un tiramisu în miezul zilei în mijlocul unei cofetării? Sau poate chiar un anumit fel de muzică care se pretează pentru o ceașcă de cafea cu nelipsitul croissant de dimineață? Poate chiar un anumit gen de muzică ce prinde bine la ceas de seară pentru a cimenta o relație de dragoste aflată în faza incipientă? Desigur că da.

În restaurantele de tip fast-food se folosesc piese cu ritm crescut pentru ca oamenii să mânânce mai rapid. O muzică mai relaxantă este potrivită pentru restaurantele care vor să-i încurajeze pe clienți să comande mai multe feluri de mâncare.


Exemplele pot continua. Ca o pată de culoare, poate ar fi interesant de amintit faptul că recent celebrul muzician Ryuichi Sakamoto l-a angajat pe un producător muzical american pentru a-i crea playlist-ul care se aude într-un restaurant deținut de artist.

Revenind pe plaiurile mioritice, de câte ori nu vi s-a întâmplat să beți cafeaua cu o cunoștință într-un bar în timpul zilei și muzica să urle tare de tot? Și-n plus, piesele să fie din alea care se rotesc oră de oră la Radio Zu? În multe cafenele, pub-uri, bărulețe și restaurante, frâiele muzicii ce se aude din difuzoare sunt deținute de barmani. Ospătari. Chelneri. Debarasatori. Sau cum s-or mai numi. Cei care își petrec ziulica cât e de lungă în locul respectiv. Dacă lor le place ceva, e musai să fie și pe placul clienților. Fenomenul e tot mai răspândit, iar atunci când cineva îi ia la rost, indivizii cu pricina sunt de-a dreptul ofuscați. Așadar să nu vă mirați dacă într-un loc aflat în preajma tribunalului auziți muzică potrivită celor care chiulesc de la orele de liceu. La maxim! Dincolo de soluții complicate, patronii au la îndemână și rezolvări simple. Cum ar fi un radio online. Sau un playlist prestabilit, cu interdicția adresată barmanilor să vină la job cu stick-uri pline de mp3-uri care merg în cluburile de fițe. Ideea principală e că fundalul sonor trebuie să fie adecvat clientelei care frecventează acel loc. E atât de greu de priceput?

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.