Pagina 4931

Alarmă la aeroportul „Traian Vuia” Timişoara

0

Încă o alarmă cu bombă la Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara în această seară. Printr-un apel la 112, s-a anunţat existenţa unei aeroportul timisoara pbombe în aerogară, după care convorbirea s-a întrerupt. Forţele de ordine şi reprezentanţii aeroportului au declanşat procedurile standard de verificare, la faţa locului sosind echipaje de la ISU, Ambulanţă şi echipele pirotehnice. Prefectul de Timiş, Mircea Băcală, a declarat că din informaţiile pe care le-a primit până acum este vorba de o alarmă falsă, până acum nefiind descoperit nici un dispozitiv exploziv. Vom reveni

Un J pe(g) săptămână

5

Fotoreporterul Adrian Pîclişan este, din această săptămână, primul colaborator PRESSALERT.ro. În fiecare sâmbătă, în cadrul rubricii „Un J pe(g) săptămână”, Adrian Pîclişan va comenta în stilul său inconfundabil o fotografie a sa. Iată prima sa însemnare.

O imagine banală cu doi băieţi banali, la prima vedere, într-un loc la fel de banal. În care, cu ceva vreme în urmă, domnul din dreapta aflat in aceeaşi ponta si bota ppostură – de de-a dreapta „stângii” – trăgea o concluzie care în ochii lui (şi nu numai) urma să-l consacre şi ca un fin analist pe lângă postura de bun “anchetator”. Dacă domnul din stânga va confirma poziţia pe care domnul din dreapta – aflat puţin la stânga funcţie de felul în care privesti monitorul – i-o prevestea, rămâne de văzut.

Pentru neavizaţii si răuvoitorii care citesc în diagonală, de la stânga la stânga sau de la dreapta la dreapta ori de jos în sus (pentru că am observat, de prea multe ori, că nivelul de alfabetizare în newmedia, e precum semnalul la mobil) promit ca pe viitor să postez, în colţul pe care administratorul mi l-a rezervat o dată pe săptămână, imagini frumoase, colorate care să nu dea dureri de cap.

Cum a semnat Aeroportul „Traian Vuia” un contract în ianuarie pentru care cerea ofertă de preţ în martie

2

Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” Timişoara a fost transformat de fostul director Dan Idolu în sursă de profit maxim pentru firmele Saero, aeroportul traian vuia timisoara ppatronata de Cristian Chebuţiu  şi UCM Reşita, reprezentată de Adrian Chebuţiu, naşul directorului. PRESSALERT.ro continuă seria dezvăluirilor despre contractele cu cântec semnate cu aceste firme de aeroport, dar care au fost trecute cu vederea de toate controalele din ultimii ani.

În toamna lui 2004 se organizează o licitaţie pentru achiziţionarea a 40.000 litri lichid degivrant pentru pistă, firma  Saero câştigând cu o ofertă de 60.000 de euro. În februarie 2005, se solicită, printr-un memoriu intern, suplimentarea contractului pe motiv că a fost o iarnă grea şi cantitatea de lichid comandată este consumată, aproape în totalitate.  La începutul lui martie, Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” trimite o adresă prin care cere în mod imperativ  preţurile de la Saero pentru suplimentarea de lichid degivrant. Cu toate acestea, în documentele instituţiei, apare o anexă semnată în …ianuarie 2005  pentru o suplimentare de 60.000 l îm valoare de peste 97.000 euro. Asta în condiţiile în care, valoarea anexei nu avea voie să depăşească valoric jumătate din suma contractului iniţial. Ulterior, în toamna lui 2005,  aeroportul se pregăteşte de iarna următoare şi în urma unei licitaţii cumpără tot de la Saero 100.000 litri de lichid degivrant pentru 183.260 euro plus TVA.

UCM Reşiţa, reprezentată de naşul directorului Dan Idolu, a câştigat licitaţia pentru construirea de porţi de îmbarcare în zona aerogării de plecări externe, după ce s-a „războit” cu un singur contraofertant. Valoarea iniţială a afacerii – 330.681 euro plus TVA, iar durată de execuţie 5 luni.  Ulterior termenul de finalizare s-a amânat de nu mai puţin de patru ori pe diverse motive „devierea canalizării pluviale şi menajere, modificarea unor elemente la scările metalice montate, acestea au fost redebitate pe şantier” sau „lucrări efectuate sub traficul de călători”. Conform tradiţiei, a apărut şi o anexă prin care s-au efectuat lucrări suplimentare de 159.489,75 euro.

Un alt contract important primit de firma naşului de la finul director a fost cel de extindere aerogară curse interne, la licitaţie singura firma care s-a prezentat fiind UCM Reşiţa. A câştigat cu o ofertă de 484.140 euro. Se semnează, apoi, o anexă pentru lucrări suplimentare la contract în valoare de 237.073 euro- „datorită modificărilor proiectului tehnic”. Lucrările suplimentare au constat, printre altele, în construirea unei scări de acces pentru fluxul de pasageri de la etaj spre parter, în lateral, construirea de grupuri sanitare.

Din 2004 şi până în 2008, Saero SRL a primit mai multe contracte de la Aeroportul Timişoara –  în 2004 a livrat  7 cărucioare de platformă, în urma unei cereri de ofertă, pentru 23.596,76 euro şi 5 cărucioare pentru transportul bagajelor cu 7560 euro; în următorul an 5 cărucioare de platformă  pentru 11.900 euro; în 2006 – 5 cărucioare platformă hand luggage pentru 9000 euro plus TVA.  În 2005, aeroportul din Timişoara a achiziţionat o autospecială pentru stingerea incendiilor second hand de la Saero pentru 118.574 euro cu TVA, în 2006, în regim de urgenţă, un echipament de degivrare-antigivrare a aeronavelor”  cu 65.000 euro şi în 2008 o staţie mobilă de distribuţie carburant cu 59.900 euro. Saero a semnat şi un contract service revizii periodice pentru cele 7 uşi glisante ale aeroportului în valoare de 8253 lei pentru tot anul 2006.

MILE

4

A vorbi despre omul şi jurnalistul Mile Cărpenişan este ca şi cum ai turna o lacrimă pe plita încinsă a sufletelor noastre. A celor care l-am admirat din eu si mile 1faţa televizoarelor. A celor de care a fost alături oriunde i-a cerut-o meseria. A celor care am avut privilegiul de a-i fi prieteni. A celor care l-am iubit aşa cum a fost. Un om care într-o viaţă de 34 de ani a trăit cât alţii în două şi pe care a mistuit-o numai cum a vrut.

La numai 18 ani, când alţii încercau să buchisească lumea, Mile Cărpenişan păşea timid în redacţia ziarului Timişoara. Acolo a descoperit taina cuvintelor aşternute pe hârtie. Secretele televiziunii le-a găsit în studiourile Televiziunii Europa Nova şi TVT 89. După o perioadă la cotidianul Naţional, Mile a revenit, apoi, la marea sa pasiune – televiziunea. A devenit unul dintre cei mai cunoscuţi reporteri ai Antenei 1 prin dăruirea şi prin puterea sa de a surprinde-n câteva minute de transmisiune toată durerea sau bucuria acestei lumi. Şi nu s-a sfiit să spună unei ţări întregi „mi-s fălos că-s bănăţan” şi să le vorbească tuturor despre bunătatea oamenilor de aici.

Pentru reporterul Mile Cărpenişan, expresia „nu se poate” n-a existat în vocabular. Chiar dacă a însemnat să înfrunte bombele războiului din Kosovo, moartea care pândea în orice fir de nisip din Irak sau apocalipsa pe pământ după tsunami-ul din Indonezia. Sârbul nostru a ştiut că presa nu este un joc de domnişoare şi a luat viata-n pieptul său mare. Nu s-a  oprit nici o clipă să se întrebe „Oare, merită?”. Toţi banii din această lume nu ar fi putut cumpăra bucuria jurnalistului Mile Cărpenişan ca la ceas de seară să deschidă Observatorul cu un direct despre viaţă, aşa cum numai el ştia să o surprindă. Nefardată şi plină de sensuri.

Da, Mile a fost un mare orgolios. A avut acel orgoliu profesional pe care cu greu îl mai găseşti prin presa românească. A fost un ostaş credincios al adevărului. Pe care niciodată nu l-a trădat. Cu orice risc. Nu şi-a negociat principiile şi credinţa sa în adevăr. Chiar dacă asta a însemnat ca, de multe ori, să fie singur împotriva tuturor. A mers înainte, ştiind că mai devreme sau mai târziu i se va da dreptate. Din păcate, n-a mai apucat să vadă că pietrele cu care unii au aruncat în el s-au transformat în lacrimi şi flori. Poate că este prea târziu. Sau poate că nu. Numai Mile ştie.

Mile a iubit necondiţionat. A iubit cu pasiune. Şi-a ascuns lacrimile din suflet în spatele vorbelor tăioase ca un diamant. Mile şi-a iubit părinţii ca pe nişte sfinţi, iar prietenii şi i-a transformat  fraţi.Pe Mile era de ajuns să-l cunoşti o singură data ca să nu-l uiţi. Avea acea forţă extraordinară de a-ţi transmite o bucăţică din sufletul său de prea multe ori neînţeles. A fost omul gesturilor simple şi directe. Era de ajuns să simtă bunătatea unui om şi îi devenea cel mai bun prieten. Gata oricând să sară în ajutorul oricui avea nevoie, Mile a obosit cu masca sa de dur pe care ne-o arunca tuturor în faţă. N-a vrut să supere pe nimeni cu durerea sa şi s-a retras discret. S-a stins ca flacăra de la gura pistolului mitralieră.

Noi, toţi , nu putem să fim supăraţi pe sârbul nostru că a plecat înainte de a ne spune toate poveştile acestei lumi prea pline de lacrimi şi vise. Pentru că ştim că a făcut totul, aşa cum spunea chiar el, în felul său. În acel fel, rezumat în doar două cuvinte „E MILE”. Important este ca Mile Cărpenişan să nu fie doar ştirea de astăzi, ci povestea spusă la nesfârşit despre icoana omului bun care s-a dus să ia interviu îngerilor.

Drum luminat, frate Mile ! Osvetlien da ti bude put, brate Mile!

Mile, ultima transmisie

1

Capela din cimitirul ortodox de pe strada Rusu Sirianu din Timisoara este ultima locatie in care jurnalistul Mile Carpenisan va poposi inainte mile1de a parasi frontul acestei lumi. De astazi dupa amiaza, toti cei care vor sa-i aduca un ultim omagiu o pot face aici. Inmormantarea va avea loc, maine, miercuri, la ora 15, in cimitirul de pe strada Rusu Sirianu.

Reporterul de front Mile Cărpenişan s-a dus să ne transmită războiul din rai

8

Pe un colţ de ecran stă scris „Mile e în cer”. Incorect, ar fi spus sârbul nostru cu inimă mare cât un tanc. Cum ar fi fost corect? Sincer – nu ştiu. Poate cel mile carpenisan copymai bun răspuns, l-am aflat pe holurile ultimei speranţe într-o minune de neîmplinit – „Reporterul de front Mile Cărpenişan s-a dus să ne transmită războiul din rai”. Gata oricând să fie în prima linie a focului cu sângele rece al reporterului de război care ştie că orice misiune poate fi ultima,  era tot primul când era vorba să ajute. Indiferent că era vorba de un prieten sau de vreun necunoscut pe care instincticul său îl mirosea că e om bun. Şi mai ştia să facă un lucru al dracului de bine – să dovedească că se poate. orice, oricând , oriunde. Cu o singură condiţie – să vrei. Şi de fiecare, jurnalistul din el a făcut-o – din Serbia până-n Irak şi din Kosovo până Asia răsturnată de tsunami. Chiar şi de unul singur , cameraman, reporter şi producător deopotrivă.  Acel stil inconfundabil, catalogat simplu de prieteni „e Mile”. N-am să uit niciodată când, vorbindu-mi de plecatul împreună la război , pentru prima oară pentru mine în Irak, relaxatul şi zeflemistul s-a schimbat brusc şi mi-a spus pe cel mai serios ton existent în lume „acolo greşeala e moarte”. Şi a avut grijă să nu greşească.

Întors la vremuri de pace, reporterul de front şi-a decontat preţul singur. În felul său. Ascuns în spatele măştii sale de luptător, s-a stins ca o flăcără de la gura pistolului mitralieră.  Mai sunt atâtea de spus, dar fiecare dintre cei care l-au ştiut din viaţă sau de la televizor, pot adăuga propria bucăţică la marele puzzle Mile Cărpenişan.

EXCLUSIV Taxa de securitate a Aeroportului Timişoara, pusă gaj pentru un contract câştigat de naşul fostului director Idolu

0

Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” Timişoara a fost transformat în ultimii ani în sursă de profit pentru apropiaţii fostului director Dan Idolu, care a dan idolu pieşt, însă, bine la toate controalele efectuate în cele trei regimuri politice în care a supravieţuit. Din 2004 si pana in 2009, firmele Saero, patronata de Cristian Chebuţiu  şi UCM Reşita, reprezentată în relaţia cu Aeroportul Internaţional Timişoara de Adrian Chebuţiu, naşul lui Idolu, au fost principalele contracte de investiţii. În această perioadă cele doua firme au încheiat cu aeroportul din Timişoara 17 contracte , de la achiziţii de soluţie de degivrare, echipamente, construcţii  până la contractul de service pentru uşile glisante de la aeroport. Multe dintre acestea au fost încheiate în urma încredinţării directe sau prin licitaţii fără prea multă concurenţă.

Unul dintre cele mai suspecte contracte s-a derulat în 2005, când a fost organizată licitaţia pentru achiziţionarea a două unităţi autopropulsante pentru degivrarea, protecţia aeronavelor la givrare, patru tractoare pentru tractarea trenului de bagaje, un tractor pentru tractarea trenului de bagaje a aeronavelor. La licitaţie participă Saero SRL şi o altă firmă, care a fost „mână moartă” şi în alte licitaţii. În mod ciudat, pentru acest contract, Aeroportul Timişoara a ales ca variantă de finanţare creditul financiar de tip credit furnizor. Altfel spus, aeroportul se angaja să garanteze pentru câştigător un credit prin care firma respectivă să poată să achiziţioneze utilajele, care urmau să fie, ulterior, vândute celor de la „Traian Vuia”. Practic,  câştigătorului i se asigura o afacere de succes fără să investească nimic şi fără să-şi asigure nici un risc. Saero cu o ofertă de 1.536.491,6 euro din care 1.192.660 euro plus 343.831,6 euro cheltuieli de finanţare a fost declarată câştigătoare. Ulterior, între Aeroportul Internaţional Timişoara, Saero şi BRD au fost semnate o serie de contracte. În aceste documente, s-a precizat faptul că pe lângă utilaje, Aeroportul Timişoara a garantat creditul de 5.294.340 lei cu „gaj pe sume de bani viitoare provenind din incasările viitoare ale AIT  în valoare de 1.400.000 euro reprezentând taxa de securitate de 7 euro pe pasager la un volum estimat de 200.000 pasageri pentru 2006”. De asemenea, banca îşi rezerva în orice moment dreptul de a retrage sumele din contul respectiv, dacă nu s-ar fi achitat ratele. Conform normelor Ministerului Transporturilor, taxa de securitate poate fi folosită exclusiv pentru asigurarea măsurilor de siguranţă, fiind interzisă orice altă destinaţie. Fostul director Dan Idolu nu a putut fi contactat pentru a explica motivele pentru care au fost scoase la ruleta rusească fondurile de securitate ale Aeroportului „Traian Vuia”.

Cât costă un mort dintr-un accident rutier?; cu cât scad preţurile la vacanţe?; ce lucruri trăznite fac piraţii?

0

Potrivit unei analize a Băncii Mondiale, în România, un mort într-un accident rutier costă 130.000 de dolari, iar un rănit grav – accident p13.000 de dolari, scrie Jurnalul Naţional.

Gândul anunţă că de la începutul anului până acum statul a împrumutat de la băncile locale circa 11,8 miliarde de lei (aproximativ 2,8 miliarde de euro).

Preţurile la vacanţele de vară au ajuns la nivelul din 2007, conform Antena3.ro, reducerile ajungând şi la 35% din preţ,  în cazul rezervărilor timpurii.

Piraţii somalezi au atacat o navă de război olandeză, deschizând focul în încercarea de a o captura, fără a-şi da seama de diferenţa de putere de foc a fregatei, notează Gândul.

Google face o nouă alianţă cu Intel şi Sony pentru proiectul Google TV, o nouă platformă care vrea, potrivit Realitatea.net să aducă lumea internetului direct în sufrageriile utilizatorilor.

Dezvăluirile PRESSALERT.ro, analizate la Realitatea TV Timişoara

0

Dezvăluirile PRESSALERT.ro despre modul în care se organizează licitaţiile la Primăria Timişoara sunt, astăzi, de la 18,15, subiect de Realitatea TV 1280discuţie la Realitatea TV Timişoara. Împreună cu Adriana Rusu vom discuta despre cum se împart banii firmelor clientelare şi care sunt ultimele metode de aranjat licitaţiile. Deocamdată nu se ştie dacă va participa cineva din partea Primăriei Timişoara.

Ce a uitat să spună ministrul Berceanu despre fostul director al aeroportului din Timişoara

0

Ministrul Radu Berceanu a încercat, ieri, să salveze bâlbâielile de pe Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” Timişoara  aruncând aeroportul traian vuia timisoara ppisica spre „fostul director care tocmai şi-a dat demisia”. Referirea era la Dan Idolu, cel care a condus aeroportul din 2002 până în 2009. Instalat pe vremea PSD, Idolu a fost printre puţinii care a supravieţuit şi în timpul guvernării de dreapta din perioada 2004-2008, reuşind să intre în graţiile ministrului Ludovic Orban. După venirea la putere a PD-L, Idolu a reuşit să-l mulţumească şi pe ministrul Berceanu prin activitatea sa. Numai aşa se poate explica de ce după ce a demis toţi directorii care conduceau aeroporturile din subordinea Ministerului Transporturilor, Idolu a fost singurul repus în funcţie de Berceanu. Ulterior, l-a demis invocând o serie de nereguli care i-ar fi fost semnalate. În ciuda declaraţiilor războinice ale lui Radu Berceanu, în realitate nu s-a întâmplat nimic. Numit de o lună, noul director Alexandru Chirilă şi-a dat demisia,  motivând că „am făcu acest gest din cauza situaţiei în care se găseşte instituţia. Sper sa nu fie chiar dezastru. Nu s-a facut o descărcare de gestiune de la fostul director. Nu a existat o predare-primire efectivă între mine şi fostul director. Nu vreau să comentez mai mult asupra situaţiei pe care am găsit-o”. Cu toate că a anunţat că a solicitat un control al Corpului de control al Ministerului Transporturilor, ancheta nu a mai avut loc. Chirilă  a plecat fără să mai prezinte nici un document. În mod ciudat, absolut toate controalele efectuate în ultimii ani la aeroport, indiferent de culoarea regimului politic, nu au scos la iveală vreo problemă. Începând de mâine, PRESSALERT.ro va prezenta mai multe investigaţii legate despre modul în care s-au cheltuit banii publici, cine au fost principali beneficiari şi cum s-a ajuns până la situaţia în care aeroportul să garanteze un credit pentru un furnizor de echipamente, girând cu fondurile destinate securităţii principalei porţi aeriene din vestul ţării.

Ce funcţie primeşti dacă te ştie Udrea?; cât costă scaunul lui Geoană?; cum se pot pierde peste un milion de slujbe?

2

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a numit-o prin ordin de ministru pe Ana Maria Topoliceanu director al elena udrea si umbra pCompaniei Naţionale de Investiţii,  Topoliceanu şi Udrea fiind în anii 2000 partenere de afaceri, dezvăluie Hotnews.

3600 lei este, conform Jurnalului Naţional, valoarea de inventar a scaunului de preşedinte al Senatului, ocupat acum de Mircea Geoană şi dorit de democrat liberali.

Oficiul European de Luptă Antifrauda (OLAF) anchetează în România modul de atribuire a unui contract în valoare de zeci de milioane de euro, care vizează modernizarea complexului energetic de la Craiova, au declarat pentru Hotnews surse de la Bruxelles.

2,5 miliarde de euro sunt blocate în datoriile celor 32.000 de firme aflate în insolvenţă la această oră în România, estimează Gândul.

Uniunea Europeană va pierde, în următorii cinci ani, peste un milion de slujbe şi până la 240 de miliarde de euro din cauza descărcărilor ilegale de conţinut pe internet, potrivit unui studiu referitor la pirateria online realizat de compania TERA Consultants din Paris, transmite Reuters.

De ce nu pot vrăjitoarele să dea aripi chiloţilor?

4

Cornel Sămărtinean, directorul Aeroportului Internaţional Timişoara, atât de hulit astăzi pentru bâlbâielile legate de falsa alarmă cu witch 1bombă, nu are nici o vină. Vina o poartă brandurile portocalii care l-au uns şef peste un aeroport internaţional, deşi până acum domnia a sa a condus o onorabilă fabrică de produs chiloţi, sutiene, ciorapi şi alte fineţuri de genul acesta. Şi a condus-o bine atâta timp când afacerea n-a falimentat. Marea problemă este că a fost trimis de partid la aeroport, mizându-se doar pe faptul că va învăţa din mers. Ne-am reîntors la vremurile când calitatea de membru de partid bate orice alt criteriu. Până şi purtătorul de cuvânt a fost ales tot pe criterii politice. Ce contează că nu până acum nu a mai văzut ziarişti decât la televizor? Sistemul de partid i-a dat un job.  Pentru că „ai noştri” trebuie să primească satisfacţie. Nu contează cu ce preţ. Din fericire, preţul, astăzi, au fost câteva bâlbe impardonabile.  Plus o fumigenă de la ministrul Radu Berceanu, care a încercat să mascheze criza cu o fantasmagorică legătură între teroristul de la Constanţa şi fostul director al aeroportului din Timişoara.  Fost director despre care Berceanu uită să spună că l-a repus în funcţie şi a închis ochii la „tunurile” acestuia, refuzând un control la sânge după destituire. În acest timp, colegul de organizaţie al directorului Sămărtinean, deputatul Alin Popoviciu, vrea lege împotriva vrăjitoarelor. Plus un proiect împotriva clonării de la deputatul de Timişoara. ca să nu-i întreacă un alt inventiv din partid – Mircea Lubanovici – care a venit cu proiecte de legi pentru zile libere de rugăciuni şi pentru românii din afara graniţelor. Apropo de titlu – „De ce nu pot vrăjitoarele să dea aripi chiloţilor?”. Întrebaţi la PD-L.

175 de inculpaţi trimişi în judecată de DNA Timişoara în dosarul BCR Curtici

0

175 de persoane au fost trimise în judecată, astăzi, de DNA Timişoara în dosarul fraudei de la BCR Curtici, au anunţat procurorii catuse si dolarianticorupţie. Prin acordarea de credite bancare cu ajutorul unor documente falsificate banca a fost prejudiciată cu peste 2 milioane de euro şi peste 4 milioane de lei. În perioada 2007-2009,  Szirka Daniela Mihaela, Stanciu Viorica şi Mare Elena, în calitate de director, respectiv consilieri de credit retail la Agenţia Curtici a B.C.R. – Sucursala Judeţeană Arad, au aprobat acordarea de credite unui număr important de persoane (dintre care au fost trimise în judecată doar o parte prin acest rechizitoriu), cu încălcarea normelor interne ale băncii, a responsabilităţilor şi limitelor de autoritate stabilite prin fişa postului. Beneficiarii creditelor au folosit în acest scop adeverinţe de salariu şi contracte de muncă false, din care rezulta că erau angajaţi ai mai multor societăţi comerciale. Banii obţinuţi din creditele astfel acordate au fost remişi inculpaţilor Nicola Daniel, Brandais Flaviu, Aivănesei Dumitru Viorel şi Jurcă Florin Alin, administratori ai mai multor firme din judeţul Arad, aceştia fiind şi cei care au întocmit documentele false. Beneficiarii creditelor au primit în schimb sume de bani cuprinse între 300 şi 1.500 euro. Directoarea agenţiei BCR, Szirka Daniela Mihaela, a primit de la  Brandais Flavius un autoturism marca Audi A4 şi un laptop, în scopul de a-l ajuta să obţină credite prin intermediul unor persoane interpuse, în folosul acestuia, încălcându-şi astfel atribuţiile de serviciu. 162 dintre cei care au solicitat credite folosindu-se de documente falsificate au fost de asemenea trimişi în judecată, urmând să ajungă alături de ceilalţi inculpaţi în faţa Tribunalului Arad.

Victor Ponta: „Mă voi ţine foarte departe de moguli şi nu voi face jacuzzi decât la mine acasă”

0

Aflat astăzi la Timişoara pentru a se întâlni cu conducerea PSD Timiş şi a înmâna carnetele de membru celor mai noi înscrişi în ponta presa ppartid, Victor Ponta a declarat pentru PRESSALERT.ro că îşi doreşte „să fiu ca în ultimii zece ani” în relaţiile cu presa. Întrebat dacă optează pentru modelul Adrian Năstase de „colaborare” cu mass-media sau este pentru propunerea lui Mircea Geoană ca PSD să-şi creeze un trust media pentru ca social-democraţii să aibă un instrument puternic în a-şi transmite mesajele, Ponta a susţinut că ” am fost un răsfăţat al presei. În ce sens? În sensul în care presa nu neapărat m-au lăudat, dimpotrivă, m-au criticat de multe ori. Întotdeauna am fost întrebat, am fost invitat, am putut să-mi prezint proiectele şi modul de a gândi. Nu am de gând să fac o schimbare şi cred că nici presa nu se va schimba faţă de mine. Mă vor critica la fel de tare, iar eu voi fi la fel de deschis. Până la urmă şi eu şi presa avem un singur beneficiar – oamenii”. Preşedintele PSD a dat asigurări că „mă voi ţine foarte departe de moguli şi nu voi face jacuzzi decât la mine acasă, când o să am”.

BREAKING NEWS Două avioane plecate de pe aeroportul Timişoara, vizate de o ameninţare cu bombă UPDATE 1 Cursa Wizz Air, „curată”

0

Un apel la biroul de informaţii al Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara, primit în cu aproximativ jumătate de oră, a avion carpatair pdeclanşat alarma după ce de pe un număr de telefon necunoscut s-a anunţat existenţa unei bombe la bordul uneia dintre aeronave care tocmai a decolat. Avioanele vizate erau cursa Wizz Air de Londra şi Carpatair către Roma. Ambele curse sunt aşteptate la această oră să se reîntoarcă pe aeroportul din Timişoara. La faţa locului au fost trimise mai multe ambulanţe şi echipaje ale Jandarmeriei. Vom reveni

UPDATE 1 Cursa Wizz Air a fost controlata de echipele pirotehnice, imediat după întoarcerea pe aeroportul din Timişoara. Nu a fost descoperit nici un obiect suspect.  De asemenea, a fost verificată şi o cursă Carpatair care a sosit de la Bucureşti. Wizz Air şi Carpatair au anunţat ,deja, întârzieri de o oră pentru mai multe curse externe şi interne.

UPDATE 2 În urma verificărilor s-a stabilit că telefonul care a fost declanşat nebunia a fost dat de un constăţean care a vrut să-i facă farsă unui cunoscut, spunând că există o bombă în bagajele acestuia. „Teroristul” a fost reţinut şi urmează să fie audiat de procurorii DIICOT.

Cum scapi de ochelari într-un minut?; cât costă să iei masa la 50m înălţime?; unde o să fie primul montagnes russes Ferrari?

0

Raportul public al Curţii de Conturi care sintetizează rezultatele verificărilor efectuate anul trecut la autorităţişe publice, referitor la ochelariexerciţiul financiar 2008, relevă un fapt uluitor: totalitatea abaterilor constatate depăşeşte suma de 43 de miliarde de lei sau 10,16 miliarde de euro, anunţă Gândul.

Miopia, hipermetropia şi astigmatismul pot fi vindecate, conform Evenimentului zilei, cu ajutorul unui laser e ultimă generaţie, intervenţia durând mai puţin de un minut şi nu este dureroasă.

Compania internaţională Event in the Sky va lansa în România, în luna mai, anunţă Gândul, un concept denumit „restaurant aerian”, care presupune organizarea de evenimente în aer liber pe o platformă la 50 metri deasupra solului, la un preţ mediu de 15.000 euro.

Grupurile criminale vietnameze şi româneşti sunt distribuitorii dominanţi de heroină în Australia, scrie Sydney Morning Herald în ediţia electronică, citat de Realitatea.net

Potrivit AutoBlog,  la Abu Dhabi, capitala Emiratelor Unite ale Arabiei, va fi inaugurat anul acesta primul montagnes russes din lume dedicat în totalitate mărcii Ferrari.

 

Jaf de 5 stele. Timişoara plină de gropi din cauza primăriei care „binecuvântează” licitaţii cu normative măsluite

4

Jaf fără perdea la Primăria Timişoara, unde licitaţiile sunt „prelucrate” din hârtii ca să câştige cine trebuie. Deşi se declară mari culita chis papărători ai banului public, reprezentanţii municipalităţii aplică un dublu standard în evaluarea competitorilor, în funcţie de interese. Una dintre cele mai bănoase licitaţii de la sfârşitul anului trecut a fost cea de întreţinere a străzilor din Timişoara. Oraşul, care are străzile ciuruite, a fost împărţit în patru zone care au fost scoase la licitaţie. Bătălia a fost extrem de strânsă între competitori şi a fost decisă de un mic detaliu – normele de deviz. Acestea sunt stabilite conform unor standarde şi nu pot fi modificate. Altfel spus, dacă timpul stabilit pentru săparea unui metru liniar de şant este, să spunem, de o oră, nu se poate veni în ofertă cu 10 minute. Practic, prin diminuarea resurselor conform indicatoarelor de deviz, preţul final de la licitaţii este micşorat artificial, asigurând câştigarea contractului. Modificarea normelor de deviz sunt nepermise deoarece nu le asigură competitorilor şanse egale în adjudecarea licitaţiilor.

Conform documentelor intrate în posesia PRESSALERT.ro, la licitaţiile pentru întreţinerea străzilor cel puţin în unul dintre cazuri reprezentanţii comisiei de licitaţie a închis ochii la acest truc. Asocierea dintre firmele Strabag şi RSG a fost declarată câştigătoare pentru sectorul nord-vest al Timişoarei. Interesant este faptul că oferta depusă a fost „ajustată” serios. Între varianta depusă şi declarată câştigătoare de Primăria Timişoara şi oferta care ar fi reieşit după aplicarea normativelor, care sunt obligatorii, există diferenţe uriaşe. Există cazuri – cum ar fi scarificarea manuală a platformei drumului, separarea manuală a materialului scarificat- unde valorile au fost diminuate şi de zece ori. „Da, am diminuat normativele pentru că sunt din 1981 toamna când erau alte condiţii tehnice de lucru”, a declarat, pentru PRESSALERT.ro, Victor Gozob , directorul general al RSG.

Modul în care au fost stabiliţi câştigătorii ridică mari semne de întrebare în condiţiile în care , în cazul altor licitaţii, Primăria Timişoara a descalificat firme pentru că au modificat normativele în ofertele cu care au venit. În plus, înainte de desemnarea câştigătorilor a fost depusă o solicitare adresată comisiei de licitaţie în care i se cerea să verifice respectarea normativelor.Cererea a rămas fără nici un răspuns. Directorul Direcţiei Drumuri şi Transporturi din Primăria Timişoara, Culiţă Chiş, preşedintele numit al comisiei de evaluare, a încercat să scape de orice responsabilitate şi a refuzat să comenteze situaţia pe motiv că ” eu am fost plecat într-o delegaţie. Nu ştiu că nu am fost. Domnul Miuţ m-a înlocuit a fost preşedintele comisiei”. La rândul său Nicuşor Miuţ, directorul Direcţiei Patrimoniu s-a apărat pe motiv că „într-adevăr eu am fost preşedintele comisiei, dar tot cei de la Direcţia Drumuri au venit cu referatul tehnic. De unde să ştiu eu chestiuni de drumuri?”. Numele lui Culiţă Chiş a fost legat de-a lungul timpului de mai multe scandaluri – de la afacerile cu cântec de la falimentara regie de transport până la modul de atribuire a licenţelor pentru taximetrişti. Licitaţia nu a fost finalizată deoarece a fost contestată în instanţă, semnarea contractului aşteptând o sentinţă definitivă şi irevocabilă.

Cât câştigi dacă întârzie avionul?; cum scapă românii de amenzi în Belgia?; de ce-şi mută oligarhii ruşi averile în ţara noastră?

0

Oricât ar fi costat biletul pentru o cursă aeriană oferită de un operator din UE, dacă acesta a întârziat zborul cu minimum trei ore, Aircraft_webclienţii obţin dreptul la despăgubiri în funcţie de distanţa parcursă – pentru 1.500 km va primi 250 euro, pe distanţe de sub 4.500 km se vor oferi 400 euro, iar pentru cele peste această distanţă – 600 euro, anunţă Gândul.

Poliţiştii belgieni nu pot sancţiona şoferi bulgari şi români surprinşi încălcând regulile de circulaţie, deoarece nu au acces la baza de date cu permisele de conducere din cele două state est-europene, a declarat secretarul de stat belgian pentru Mobilitate, Etienne Schouppe, citat de „Sofia Echo”.

Mulţi oligarhi ruşi, aflaţi sub inconfortabila monitorizare a Kremlinului, şi-au mutat afacerile din Rusia şi şi-au extins activităţile în ţări din Europa de Est, inclusiv în România, ţară membră a Uniunii Europene, scrie luni site-ul euobserver.com.

Are 273 de kilograme, dar intenţionează, conform Antena3.ro să-şi dubleze greutatea ca să devină cea mai grasă femeie din lume a decis o femei din New Jersey, în vârstă de 42 de ani.

 

Lider de sindicat şi consilier local PNL, „cel mai mare striper din Valea Jiului” VEZI VIDEO

2

Liderul de sindicat de la mina Vulcan, Aurelian Enache, care este şi consilier local PNL, a apărut, astăzi, într-un filmuleţ postat pe consilier striperinternet în timp ce face striptease în faţa unei săli de femei care sărbătoresc 8 martie. Enache este membru al comisiei de cultură, religie, tineret şi sport din Consiliul Local Vulcan. Ca un adevărat star,  Enache ajunge în mijlocul scenei – două scaune puse în mijlocul unei săli de cantină – în întuneric. În râsetele şi chiotele femeilor, aşezate la mese, Enache începe show-ul. Fără nici o inhibiţie îşi dă rapid jos cravata, cămaşa, pantalonii şi pantofii. „Aplauze pentru cel mai mare striper din Valea Jiului”, cere DJ-ul. Asistenţa reacţioneză pe măsură cu aplauze. Rămas în chiloţi şi şosete, striper-ul e la un pas de a rămâne în costumul lui Adam, după ce un petrecăreţ vine din spate şi îi dă jos pe jumătate „textila”. Spectacolul se termină în forţă, cu liderul de sindicat agitând de zor un evantai primit de la o admiratoare.

Cine sunt noii jupâni ai vămilor când s-a dat iar liber la contrabanda cu ţigări

2

Veşti bune pentru contrabandişti de ţigări – printr-o sentinţă a secţiei comerciale a Curtea de Apel Ploieşti s-a dispus suspendarea tigari duty freeordinului 202/2010 al Ministerului Finanţelor prin care se interzicea vânzarea alcoolului şi tutunului în duty-free  până la judecarea pe fond a procesului. Practic, activitatea din duty-free-uri poate să reînceapă, dar TIR-urile încărcate cu marfă nu au primit încă undă verde pentru aprovizionarea magazinelor de la graniţa cu Serbia.

La scurt timp după această decizie, Autoritatea Naţională a Vămilor a trimis, vineri, la Timişoara numirile noilor şefi. La Stamora Moraviţa în locul lui Doru Dumitraşciuc a fost numit Nicu Ioana, un apropiat al grupului de interese din jurul preşedintelui PD-L Timiş şi al consiliului judeţean, Constantin Ostaficiuc. Noul şef de la vama Jimbolia este Adrian Jebeleanu. Acesta a fost mişcat de la vama Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” Timişoara pentru a-i face loc, după cum susţin surse din interior, lui Gabriel Moldovan, finul deputatului PD-L Gheorghe Ciobanu. Reîntoarcera  lui Moldovan de la Arad la Timişoara ar putea fi primul pas spre ocuparea funcţiei de adjunct al Direcţiei Regionale pentru Accize si Operaţiuni Vamale Timişoara, scaund ocupat de veşnicul Nicolae Stoican. Pe lângă repornirea activităţii la duty-free-uri se preconizează şi ridicarea tuturor filtrelor de control pentru a asigura spaţiu de manevră celor care s-au ocupat de amenajarea unor birouri parlamentare sau au sprijinit financiar campaniile electorale de anul trecut.