Pagina 4489

Absentul Valeriu Tabără: „Nu fac parte dintre cei laşi”

3

Deputatul PD-L de Timiş, Valeriu Tabără nu a participat, astăzi, la votarea moţiunii de cenzură, fiind printre puţinii absenţi. valeriu tabaraContactat telefonic, acesta a declarat pentru PRESSALERT.ro: „care e problema că nu sunt acolo? Ce lucru important e acolo? Sunt plecat din ţară în Germania. Era o chestiune programată de luni de zile care nu putea fi amânată sau anulată”. Întrebat dacă a ales să plece pentru a nu vota împotriva guvernului Boc, Tabără a negat vehement, susţinând că „nu fac parte dintre cei laşi”.

EXCLUSIV Poliţiştii comunitari şantajează prostituate şi contravenienţi ca să aibă martori asistenţi

1

Poliţiştii comunitari din Timişoara întocmesc procesele verbale de contravenţie la luni distanţă de momentul constatării şi pol com 03 pşantajează oamenii prinşi în offsaid ca să le semneze documentele ca martori. O firmă din Timişoara s-a ales cu nu mai puţin de zece amenzi pentru că ar fi parcat ilegal două TIR-uri pe străzile municipiului. Nici unul dintre procesele verbale nu a fost întocmit în data în care s-a constatat ilegalitatea. Astfel, în unul dintre procesele verbale întocmite, poliţistul comunitar notează că în 15 iulie 2008 , la ora 13,50 a depistat parcat pe str. Steaua  unul dintre camioane, numai că procesul verbal l-a întocmit de abia în 18 octombrie „la locul faptei în prezenţa martorului menţionat”. Martorul este acelaşi Sebastian K. care semnează şi alte două procese verbale întocmite în aceiaşi zi pentru alte contravenţii. Audiat în faţa judecătorului, martorul a recunoscut că a fost şantajat de polişistul comunitar să semneze documentele: „am parcat pe un loc de parcare destinat persoanelor cu handicap. Agentul poliţiei comunitare mi-a solicitat să semnez un proces verbal în calitate de martor asistent pentru a nu mă sancţiona contravenţional. Nu am citit ce am semnat, astfel că nu cunosc împrejurările la care face referire procesul verbal de la dosar”.  Alte procese verbale o au ca martor asistent pe Lucreţia M., o prostituată care-şi face veacul pe Calea Lugojului. Aceasta a declarat că a semnat  doar pentru a nu fi amendată la rându-i şi că habar nu are despre ce scrie în procesele verbale de contravenţie. Împotriva poliţiştilor comunitari a fost depusă chiar şi o plângere penală pentru fals. Există chiar un document semnat de directorul executiv al Poliţiei Comunitare Timişoara, Doru Spătaru, în care recunoaşte că, în urma verificărilor, unul dintre agenţi nu a respectat prevederile legale şi că a fost sancţionat disciplinar.

Cu toate acestea, Doru Spătaru a declarat pentru PRESSALERT.ro că „nu cunosc despre astfel de situaţii. O contravenţie se poate aplica în şase luni de la data constatării, conform legii. Fiecare agent răspunde pentru faptele sale conform fişei postului. Nu sunt instruiţi să încalce legea”.

Câţi români sărăcesc?; ce nu a primit înapoi Becali?; care e cel mai scump oraş din lume?

0

Peste 60% din locuitorii României susţin că veniturile personale vor scădea în 2010, în timp ce 27% consideră că acestea vor becalirămâne la acelaşi nivel, potrivit unui sondaj realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie, potrivit Agerpres.

 Raportul privind traficul de persoane în anul 2009, dat publicităţii de Departamentul de Stat al SUA,  arată că Guvernul de la Bucureşti nu îndeplineşte întru totul standardele minime în vederea eliminării traficului de fiinţe umane, scrie Hotnews

Completul de nouă judecători de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis, definitiv, respingerea cererii europarlamentarului George Becali de ridicare a sechestrului asigurător impus de procurorii anticorupţie pe 1,7 milioane de euro confiscaţi de anchetatori în dosarul Valiza, anunţă Mediafax.

Prospecţiunile coordonate de Pentagon au dus la descoperirea unor importante rezerve de fier, cupru, cobalt, aur, litiu şi alte metale vitale în Afganistan,valoarea estimată fiind de 1.000 miliarde dolari, scrie Gândul.

Capitala Japoniei, Tokyo, a urcat pe primul loc în topul celor mai scumpe oraşe ale lumii, în vreme ce Oslo este cel mai scump oraş european, anunţă Evz.

 

EXCLUSIV Filiala ARR Timiş, chiriaşa firmei controlate de şeful ARR Caraş Severin, pedelistul Fuicu

1

Puterea portocalie nu pierde nici o ocazie ca să mai direcţioneze nişte bani publici către conturile private ale activului de partid. Un sediul arr timis pexemplu – filiala Timiş a Autorităţii Rutiere Române care s-a mutat în chirie, de anul trecut, în sediu nou. Mai precis pe Calea Dorobanţilor, nr.90. Contractul a fost semnat cu firma Alfa Star Impex SRL din Dalboşet, judeţul Caraş Severin. Oficial, asociat unic, la această oră este Florea Jurjescu, iar administrator Elena Olariu. În realitate, firma este controlată de pedelistul Nicuşor Fuicu, şeful ARR Caraş Severin, un apropiat al preşedintelui filialei, Sorin Frunzăverde.  Conform dateleor publicate în Monitorul Oficial, Nicuşor Fuicu a fost asociat unic al firmei la înfiinţare, în 2006, ulterior aceasta fiind pasată tatălui, Vasile Fuicu, fostul primar PD-L al comunei Dalboşeţ. Interesant este că în 3 septembrie 2009, nu cu mult timp înainte de declanşarea procedurilor de închiriere a noului sediu pentru ARR Timiş, familia Fuicu a „vândut” firma către actualul asociat unic. „Întâmplător”,  administratorul Alfa Star Impex este acelaşi cu al firmei  Alfa West Impex SRL Dalboşeţ, unde unic asociat este tatăl şefului ARR.

Chiria plătită de ARR Timiş este de 7,56 euro plus TVA pentru un metru pătrat, suma achitată lunară firmei controlată de şeful ARR Caraş Severin fiind de peste 2900 de euro. Şeful ARR Timiş, Dorin Cutu a susţinut că ” era sediul închiriat când am venit şef. Nu ştiu la cine suntem chiriaşi pentru că toate actele se semnează la Bucureşti”. Iancu Crăciunoiu, şeful Autorităţii Rutiere Române, nu vede nici o problemă deoarece ” a fost o procedură legală. Au fost mai multe oferte. Din spaţiile selectate, aceasta a avut preţul cel mai mic. Nu s-a încălcat cu nimic legea. Avem un spaţiu mult mai util pentru agenţia Timiş şi la un preţ la jumătate faţă de fostul sediu. Mi-aş dori să pot reduce costurile peste tot la jumătate”.

EXCLUSIV Cum dă tainul Enel Electrica Banat firmelor italiene

0

După ce a devenit acţionar majoritar la Electrica Banat, cumpărată la pachet cu filiala Dobrogea pentru doar 112 milioane euro, Enel enela început o amplă operaţiune în urma căreia acţionarul minoritar, statul român, a rămas cu buza umflată. Specialiştii italieni instalaţi de noul acţionar majoritar au avut urmărit maximizarea profitului şi direcţionarea spre exterior a acestuia, având grijă ca să trimită contractele importante către firme controlate de cetăţeni italieni. Cea mai simplă metodă a fost blocarea proiectelor de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii. Inevitabil s-a ajuns la avarii şi întreruperi ale curentului, conform statisticilor media întreruperilor fiind de sute de minute pe consumator pe an, în timp ce în Italia este de doar zeci de minute. Au fost situaţii când cartiere întregi din Timişoara nu au fost alimentate cu electricitate şi opt ore. Situaţia este şi mai gravă în mediul rural, unde sunt întreruperi zilnice din cauza defectării unor transformatoare de mare putere depăşite din punct de vedere tehnic . Majoritatea sumelor pentru investiţii au fost dirijate către firme controlate de italieni, echipamentele fiind aduse sub acoperirea unor contracte de consultanţă tehnică sau contracte încheiate pe final de an. În multe situaţii, achiziţiile se fac la preţuri peste cele de pe piaţa locală sau sunt aduse echipamente de generaţii mai vechi.

Anul trecut, Enel Distribuţie Banat a cumpărat întrerupătoare de manevră- separatoare de stâlp izolat de la Col Givanni Paolo Italia pentru patru milioane lei . SC Telecomponenti Romania SRL Bucuresti a livrat transformatoare trifazate în ulei în valoare de peste două milioane lei pentru Enel Banat, Dobrogea şi Muntenia Sud. Detectoarele de curent de defect direcţional şi de absenţă de tensiune pentru posturi de transformare telecontrolate au fost achiziţionate de Enel Banat de la Ducati Sistem Italia pentru 600.000 lei , de Muntenia Sud de la Col Giovanni Paolo SA Italia pentru 800.000 lei plus, iar filiala Dobrogea de la Thytronic SPA pentru 600.000 lei. De la Thytronic SPA, Enel Distribuţie Banat SA a cumpărat şi terminale de protecţie în valoare de aproape şase milioane lei. Tot cu Ducati Sistem, ENEL Banat a încheiat un contract de piese de schimb în valoare de peste 280.000 lei , iar cu Enel Distributione SpA pentru mentenanţă colectivă şi mentenanţă evolutivă de pestre 320.000 euro. Lavanderie dell Alto Adige SpA a încheiat cu filialele Enel Banat şi Dobrogea contracte pentru echipamente industriale de protecţie în valoare de peste 2,6 milioane lei. Enel Distribuţie Banat a cumpărat de la Industrie Transformatori Newton transformatoare trifazate în ulei în valoare de 4,8 milioane lei, iar cei din dobrogea au dat aproape 8,9 milioane lei. Transformatoarele de măsură au fost achiziţionate de la Wattsud Lep SA de filialele Banat şi Dobrogea pentru două milioane lei. Modernizările pentru lucrările de investiţii din 2009 a fost semnat de Enel Banat cu IMESA SpA pentru aproape 17 milioane lei, aceiaşi firmă încheind cu filiala Dobrogea un alt contract de 13,6 milioane lei pentru „conexiuni MT în container pentru staţii periferice”. Pentru unităţi periferice standard stâlp şi standard extinse pentru post de trafo”, Enel Distribuzione SpA a încheiat contracte cu filialele Banat şi Dobrogea în valoare de jumătate de milion de euro. O altă metodă folosită este încheierea de contracte pe sume mici şi suplimentarea ulterioară prin acte adiţionale, fiind semnat, de exemplu, un contract iniţial de doar 600.000 lei pentru servicii evaluate la peste trei milioane lei. Alte trucuri folosite pentru dirijarea banilor către firmele favorite – stipularea în proiectele tehnice a unui volum mai mare de lucrări decât cel necesar şi abateri de la proiecte care sunt trecute cu vederea. Deşi l-am solicitat, până acum nu am primit un punct de vedere oficial de la Enel legat de modul în care s-au făcut achiziţiile.

UPDATE  Biroul de presă al Enel a trimis un punct de vedere în care susţine că ” achiziţiile de materiale pentru toate companiile Enel în Romania se efectuează absolut transparent, în baza Legii Achiziţiilor Publice, iar cele de valori foarte mari se publică inclusiv în Jurnalul European, la care au acces furnizori din întreaga lume, nu numai europeni. Precizăm că în prezent contractele incheiate cu furnizorii români încep să aibă o pondere importantă având în vedere faptul că Enel are anumite standarde stabilite la nivel internaţional în ceea ce priveşte  calitatea materialelor utilizate şi a serviciilor prestate de către terţi.(…) În ceea ce priveşte furnizorii străini, lucrăm atât cu furnizori italieni, dar şi cu cei din alte state cum ar fi Austria sau Franţa.(…)Începând cu 2005, când compania a intrat pe piaţa din România şi până la sfarşitul anului 2009, Enel a investit în România 328 milioane de euro, suma direcţionată îndeosebi către îmbunătăţirea şi modernizarea reţelei. Din cauza complexităţii lor, lucrările de modernizare sunt însă de durată, iar efectele lor, inclusiv în ceea ce priveşte reducerea semnificativă a numărului de întreruperi, se va putea resimţi abia peste câţiva ani”.

Cum rămâne statul român cu buza umflată?

0

PRESSALERT.ro va prezenta o investigaţie despre mecanismele prin care una dintre societăţile de importanţă strategică şi  unul semn intrebaredintre cei mai importanţi furnizori de servicii din România şi vestul ţării îşi direcţionează fondurile către firmele agreate. Asta în condiţiile în care serviciile oferite populaţiei sunt deficitare, iar reclamaţiile se înmulţesc. Cum rămâne statul român cu buza umflată, cine sunt beneficiarii acestor manevre financiare, care sunt sumele care le-au intrat în conturi şi care sunt metodele prin care se canalizează milioane de euro spre favoriţi veţi afla pe PRESSALERT.ro, în cursul zilei de luni.

Tiberiu Lelescu, dorit vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Timiş

4

Proaspăt ales preşedinte al PD-L Timiş, Constantin Ostaficiuc vrea să-şi întăreasă poziţia şi la consiliul judeţean. Mai precis să obţină traian lelescu 11 punul dintre posturile de vicepreşedinte pentru un democrat liberal. Surse din PD-L Timiş au confirmat că varianta pe care se mizează cel mai mult este înlocuirea liberalului Liviu Borha. Mai ales că relaţiile lui pedelistului Ostaficiuc cu pesedistul Adam Crăciunescu sunt mai mult decât cordiale. Borha are o mare problemă deoarece a fost declarat colaborator al Securităţii, dar a atacat în instanţă decizia CNSAS. În cazul în care judecătorii vor confirma verdictul CNSAS , Borha va fi dat afară automat din PNL, conform statutului. În consecinţă, va rămâne şi fără mandatul de consilier judeţean. Favorit pentru ocuparea acestui post este proaspătul prim-vicepreşedinte al PD-L Timiş şi director al Direcţiei Agricole, Tiberiu Lelescu, unul din oamenii de încredere ai lui Ostaficiuc. De altfel, Lelescu, o figură ştearsă în rândul democrat-liberalilor timişeni, a ajuns prim-vicepreşedinte datorită sprijinului lui Ostaficiuc. La ora actuală, Lelescu nu este nici măcar consilier judeţean, dar această problemă se rezolvă uşor deoarece este următorul pe lista de conilieri PD-L în cazul unei demisii. Oricare dintre pedeliştii care sunt în CJT şi ocupă o funcţie în deconcentrate ar putea să facă pasul înapoi pentru a-i face loc favoritului lui Ostaficiuc. Asigurarea majorităţii în plenul consiliului judeţean nu ar fi o problemă pentru Ostaficiuc,  mai ales în condiţiile în care legăturile cu PSD sunt excelente după ce în fruntea organizaţiei judeţene a ajuns Titu Bojin. Acesta este în continuare parte a structurii guvernamentale, fiind directorul Direcţiei Apelor „Banat”, după ce a fost susţinut de Ostaficiuc să rămână pe post pe motiv că este cod portocaliu de inundaţii. Nu este nevoie decât de câteva voturi de la social-democraţi, care ar putea să-şi justifice gestul prin interesul pentru comunitate, adică primirea în compensaţie de fonduri suplimentare pentru primarii PSD din judeţ. O altă variantă de lucru sunt voturile liberalilor nemulţumiţi de conducerea filialei, unii dintre ei anunţând că nu exclud o trecere la PD-L. Deşi nu beneficiază, oficial, de majoritate în CJ Timiş, Ostaficiuc a reuşit de mai multe ori să-şi impună proiectele.

Stupid!

2

Art. 174. – Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor: e) în locul unde este instalat indicatorul „Trecere pentru pietoni” sau pe orza pe zebra01 pmarcajele de traversare pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea.

E stupidă legea, dar aşa e ea. Stupid e, de altfel, să te dai cu SUV-ul prin oraş şi să-l parchezi, dacă nu la uşa marelui partid cu ochi, atunci pe colţ cu biblioteca judeţeană. Stupid e şi porumbelul care, în faţa mea, a traversat pe zebră şi a facut ca această imagine să devină amuzantă… Sau nu. Stupid şi foarte naiv sunt eu, cel care, în loc să-mi văd de drum şi de treaba, am revenit parcă să confirm stupida remarcă „fă că numai asta şti să faci”. (E vorba aici de imagini care, deşi banale, deranjează când sunt făcute public). Stupid a fost gestul meu de săptămâna trecută, când am dat o imagine asemănătoare ziarului Ziua de Vest. Am încercat mai multe variante de a închide acest stupid pe alocuri comentariu şi am ajuns la o şocantă concluzie. Fiecare cu stupiza măsii! Pentru că vrem, nu vrem, aşa suntem construiţi şi nimic nu ne va putea schimba. Stupid!

Tramvaiul tras de cai, evoluţie blitz pe străzile Timişoarei

0

Tramvaiul tras de cai a fost scos, astăzi, pe străzile Timişoarei. Evoluţia a fost una scurtă. Cam de vreo zece minute. Cât a făcut tramvai tras de cai 1 pvagonul din 1869 din Piaţa Libertăţii până-n faţa Prefecturii. Cu o pauză scurtă-n staţia din faţa Hotelului Continental. Cei mai bucuroşi au fost cele două duzini de copii care s-au înghesuit pe băncuţele de lemn. Serviţi cu o bomboană ş-un suc. „Protocol minim”, s-au grăbit să precizeze şefii de la RATT, specialişti la împrăştiat banii pe protocoale şi imagine. Cei doi armăsari negri puşi să tragă atelajul au primit un ajutor discret la plecare, din spate, de la un tramvai modern. Proaspătul director adjunct, liberalul ionu Nasleu, a fost maestru de ceremonii, acesta urcând lângă vizitii ca să coordoneze operaţiunea . Timişorenilor li s-a promis că la anul vor vedea din nou pe străzi tramvaiul tras de cai. Până atunci, şefii RATT anunţă că pregătesc muzeul mijloacelor de transport în comun. Că doar banii de reclamă pentru muzeu sunt pregătiţi.

Show aviatic GALERIE FOTO

0

avion 3pavion 1 pAerodromul Cioca de la marginea Timişoarei a fost, în această dimineaţă, luat cu avion 2 pparapanta 1 pavion 4 pavion 5 pasalt de sutele de doritori să vadă un show aeronautic de calitate. Mulţi dintre cei veniţi încă din primele momente pentru a asista la show-ul organizat de Consiliul Judeţean Timiş au plecat cu mult timp înainte de finish, dezamăgiţi că spectacolul a fost mai slab ca în anii anteriori. Doar evoluţia celor doi piloţi din echipa naţională de elicopter 1 pacrobaţie a mai trezit la viaţă asistenţa, care a îndurat cele peste 35 de grade Celsius.

Gruparea Mann vrea să recupereze pe cale comercială peste 54 milioane lei, pentru care e cercetată penal de DIICOT

8

Gruparea Mann continuă cu încăpăţânare încercările de a scoate zeci de milioane de lei din conturile firmei Aton Transilvania, chiar pietredacă manevrele de până acum sunt anchetate de DIICOT. De-a lungul timpului, PRESSALERT.ro a prezentat pe larg mecanismele prin care firmele controlate de controversatul om de afaceri Nicolae Mann au încercat să transfere investiţia nemţilor către această grupare. Lovitura de graţie ar fi trebuit să fie executarea silită a unor bilete la ordin în valoare de 75 de milionae de euro, emise ilegal în numele Aton Transilvania către firmele grupării Mann. Investigaţia DIICOT a blocat în ultimul moment finalizarea operaţiunii, fiind deja începută urmărirea penală împotriva mai multor persoane.

Cu toate acestea, Euromobille SRL a deschis, în luna mai, două acţiuni în comercial prin care încearcă să scoată cu ajutorul instanţei din conturile Aton Transilvania o parte din prejudiciul pentru care este începută cercetarea penală. Euromobille solicită să-i fie restituite „avansurile” din cele două afaceri adică peste 54 milioane de lei, bani pe care însă nu i-a plătit în realitate. Firma Oteliei Morariu cere anularea antecontractului prin care urma să i se livreze milioane de tone de piatră şi a contractului de livrare de energie. Printre documentele depuse în susţinerea cererii, Euromobille a venit cu o nouă serie de documente dubiose, inclusiv un aşa zis proces verbal de compensare datorii-creanţe cu firmele din grupul Aton. Prin această manevră, Euromobille a „plătit” avansurile pentru cele două contracte. La termenul de astăzi, de la Tribunalul Timiş, părţile au depus documente, instanţa stabilind următorul termen în 9 septembrie.

Ostaficiuc: „PD-L va rămâne un partid al oamenilor corecţi”

1

În timp ce sindicaliştii se pregăteau să plece spre sediul PD-L pentru a cere demisia guvernului Boc, democrat-liberalii s-au adunat la centrul ostaficiuc pdl pde afaceri al CCIAT pentru a-şi alege conducerea pentru viitori patru ani. Alegerile au fost aproape fără miză, în condiţiile în care pentru două dintre cele mai importante funcţii – preşedinte şi secretar general – nu a fost decât câte un candidat – preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Constantin Ostaficiuc şi, respectiv, Dan Popa. Lucrările au început fără nici un reprezentant de la centru, Sulfina Barbu sosind cu întârziere. Cea mai răsunătoare absenţă – senatorul Dorel Borza, fostul preşedinte al organizaţiei PD-L.  Printre sutele de delegaţi veniţi să voteze noua conducere s-a aflat şi şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, Ioan Maliţa, a cărui rămânere pe post e pe muchie de cuţit din cauza multelor probleme înregistrate  în ultimii ani. În urmă cu câţiva ani, când şeful Ministerului Transporturilor era Ludovic Orban, Maliţa era mai tot timpul prezent în sediul PNL Timiş. Cum nu are vechime în partid, Maliţa s-a aşezat mai în spate. De aici a ascultat cu atenţie, discursul preşedintelui Constantin Ostaficiuc care şi-a asigurat colegii că „PD-L va rămâne un partid al oamenilor corecţi. Putem să rămânem lideri şi să creştem ca partid în Timiş sau să ne prăbuşim. Nu avcem nevoie de oportunişti şi cameleoni. PD-L Timiş este un colos care are nevoie de muşchi la picioare. Nu toţi vor primi recompense deoadată. Cine este membru de partid adevărat are nevoie de malita pdl prăbdare, competenţă”.  Ostaficiuc le-a reproşat colegilor că „nu ştim să comunicăm eficient” şi le-a cerut să-şi spună deschişi opiniile în interiorul partidului, dar în discursul cu exteriorul „să vorbim în aceiaşi cheie pentru coerenţa mesajului”. Deputatul Alin  Popoviciu s-a lăudat colegilor că „sunt produsul lui Ostaficiuc” şi le-a cerut ca din această cauză să-l voteze pentru una din funcţiile de prim-vicepreşedinte. pentru a-şi dovedi competenţa, Popoviciu a povestit cum a reuşit să obţină bani de la Emil Boc pentru piaţa de la Lovrin,  construcţie care a fost finalizată înainte de stabilirea câştigătorului licitaţiei, firma AGMA Tiuca, una din firmele de casă ale democrat-liberalilor. În urma votului de până acum, Constantin Ostaficiuc a fost ales preşedintele PD-L Timiş, iar prim-vicepreşedinţi deputatul Alin Popoviciu şi Traian Lelescu, şeful Direcţiei Agricole Timiş, susţinut de asemenea  de liderul filialei. Pe locul trei s-a situat deputatul Gheorghe Ciobanu. Alegerile continuă cu votarea vicepreşedinţilor.

Culmea ţepei la Aton – să-ţi închiriezi foştii muncitori la preţ de parlamentari

0

Închiriatul cu ora către Aton Transilvania a foştilor angajaţi, transferaţi între timp la Euromobille,  a fost una din metodele prin care muncitorigruparea Mann a golit conturile firmei investitorilor germani. Conform unui document întocmit de o prestigioasă firmă internaţională de audit financiar, în perioada iulie 2008 – iulie 2009, Aton a plătit pentru  închirierea foştilor angajaţi 18, 3 milioane lei plus TVA. Deşi  Euromobille a început să emită facturi din august 2008, de abia în septembrie a fost semnat un contract între cele două părţi. Nu există precizată nici o procedură prin care Aton solicita personalul de care avea nevoie sau tipul de lucrări pe care urma să le execute. În schimb, s-a avut grijă când s-a stabilit preţul pentru închirierea muncitorilor – nu mai puţin de 15 euro pe oră pentru fiecare om. Preţul stabilit a fost unul „pauşal” , fără nici un fel de diferenţiere în funcţie de calificare. După trei luni, preţul pe oră a scăzut la 12 euro. Un simplu calcul a dovedit că la acest preţ salariul brut al unui muncitor ar fi fost undeva la 8500 de lei, cam cât al unui parlamentar.  

În mod ciudat, nu există nici un fel de solicitare scrisă din partea Aton pentru personalul necesar şi nici dovezi pentru lucrările efectuate de Euromobille, nefiind găsite anexe la facturi sau foi de pontaj. În plus, numărul de muncitori închiriaţi a fost acelaşi timp de mai multe luni. Contractul înrobitor pentru Aton a fost semnat de către Mihaela Cipleu, cercetată penal, alături de alţi membrii ai grupării Mann, în dosarul instrumentat de DIICOT care vizează fraudarea cu 75 de milioane de euro a Aton Transilvania prin intermediul unor bilete la ordin. Cipleu a fost, de asemenea, administrator şi la Terminal West o altă firmă controlată de controversatul om de afaceri Nicolae Mann.

Mile, poveste-n bronzul vieţii

1

L-am regăsit pe Mile. Turnat în bronz. În Parcul Tineretului din Bucureşti. Artistul l-a văzut trist. Dar ştiu că s-a înşelat. Pentru că mile statuiesârbul n-ar fi putut să nu se bucure. Că roiesc copiii în jurul lui. L-a scos din daltă îmbătrânit. De parcă Mile ar fi apucat să ducă toate cele ce nu i s-au mai întâmplat. Pe o căldură înăbuşitoare de parcă s-ar fi mutat Iraku-n Bucureşti, n-a mai suduit vesta antiglonţ transformată-n saună mobilă. A rămas tăcut. Nici noi n-am avut cuvintele la noi. Pentru că a fost ca-n viaţă. Mulţi trecători, prea puţini prieteni. Şi un gest de recunoaştere necesar. Dar venit prea târziu.

Care e ultimul plan al Elenei Udrea?; cât bea un român?; cum se evită embargo-ul?

0

Preluând ideea lui Nicolae Ceauşescu, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a declarat că vrea ca Bucureştiul elena udrea serioasa 1 psă devină o capitală dunăreană şi că intenţionează să preia proiectul canalului Dunăre – Bucureşti la ministerul pe care îl conduce, transmite NewsIn.

România are cea mai ridicată rată a mortalităţii infantile din Uniunea Europeană (11 decese la 1000 locuitori): 13 ‰ în rândul copiilor sub 1 an, comparativ cu 5, 72‰ media în Uniunea Europeană (Suedia 2,7‰, Italia 5,5 ‰), respectiv 15 ‰ în rândul copiilor sub 5 ani (versus Suedia – 3‰, Italia 4 ‰), conform Mediafax.

Instituţiile statului controlează la foc automat firma victimei pedelistului Costel Iancu, în timp ce procesul fostului demnitar acuzat de răpire intră în linie dreaptă la Curtea de Apel Bucureşti, scrie Evz.

România se află în topul celor mai riscante zece economii din lume, situându-se pe poziţia a opta, în functie de costul asigurării datoriilor, potrivit datelor publicate miercuri de compania CMA Data Vision, relatează Hotnews.

Fiecare român a băut 58 de litri de băuturi carbogazoase, potrivit estimărilor de anul trecut ale unei companii de băuturi răcoritoare,  studiul arătân că acest consum este de peste două ori mai mult faţă de media ţărilor emergente din regiune, dar aproape de media pieţelor dezvoltate, notează Gândul.

Iranul a pus la cale o strategie complexă de evitare a sancţiunilor impuse de Naţiunile Unite, care constă, în special, în schimbarea periodică a denumirilor şi proprietarilor navelor sale implicate în comerţul cu tehnologii interzise, potrivit unei anchete a cotidianului „New York Times”.

Cursă Carpatair, întârziată din cauza unei defecţiuni tehnice

0

aeroportul traian vuia timisoara pPasagerii cursei Carpatair, care trebuia să decoleze de pe Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara spre Iaşi la 16,40, au fost coborâţi din avion, în urm că câteva minute. Motivul invocat de reprezentanţii companiei a fost faptul că în timpul verificărilor s-a aprins un senzor, care indică o posibilă problemă tehnică. Până la terminarea verificărilor, pasagerii au fost mutaţi din nou în aerogară. Anunţul oficial este că avionul va avea o întârziere de 20 de minute „din motive tehnice”.

Conducerea Carpatair a decis ca pasagerii să plece spre Iaşi cu un alt avion.

Şeful Regionalei de Drumuri Timişoara, pe muchie de cuţit

1

Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, Ioan Maliţa, ar putea fi mazilit din funcţie, săptămâna aceasta, cu ioan malita si radu berceanu 5 pocazia vizitei ministrului Radu Berceanu în Timiş susţin surse din interioul CNANDR. Schimbarea din funcţie al celui mai vechi şef de regională din România ar fi motivată de un dosar extrem de voluminos de nereguli înregistrate pe raza regionalei conduse de Maliţa. Ultima problemă adusă în discuţie chiar de Berceanu zilele trecute – întârzierile la construcţia autostrăzii Arad – Timişoara. Această situaţie a fost determinată şi de intrarea în insolvenţă a mai multor subcontractori impuşi politic, printre aceştia aflându-se şi Euromobille SRL, controlată de controversatul om de afaceri Nicolae Mann, un apropiat al liderilor PD-L din Timiş. De asemenea, cei de la Regionala de Drumuri nu au luat măsuri pentru desecarea zonelor inundate de pe  traseul autostrăzii Timişoara – Arad. Probleme tehnice ridică şi tronsonul de şosea de centură a Timişoarei, care nu a fost finalizată nici până acum şi nu are nici o parcare de refugiu. Un alt scandal de proporţii din parohia lui Maliţa este  şpaga cerută de angajaţii de la Drumuri echipei tehnice a trupei AC/DC la vama Nădlac. Ioan Maliţa este implicat şi în scandalul cumpărării de la mafia imobiliară ţigănească  cu peste 2,2 milioane de euro a unui teren care avea interdicţie de vânzare – cumpărare, tranzacţia fiind investigată şi de DNA. Schimbarea lui Maliţa, care are susţinerea filialelor PD-L din Timiş şi Caraş Severin, a fost cerută de mai multe ori de primarul Aradului, Gheorghe Falcă, care vrea să aducă la butoane un om de-al său.

Cum îţi trimiţi gratis fotografia în spaţiu?; ce armată s-ar putea antrena în România?; ce performanţă a reuşit un călător clandestin?

0

Autorităţile române au decis să încalce cu bună ştiinţă Tratatul Comunităţii Europene, cu riscul ca România să ajungă să plătească space-shuttle-atlantis-sts-27-in-1972-xlamenzi pentru nerespectarea prevederilor,  Comisia Europeană arătându-se îngrijorată de faptul că ordonanţa privind combaterea evaziunii fiscale, aprobată recent de executiv, este neconformă cu legislaţia UE, potrivit Mediafax.

Israelul şi-ar putea muta antrenamentele forţelor aeriene în România, statul român urmând să înlocuiască Turcia, care, din cauza relaţiilor tensionate existente în prezent între cele două ţări, a refuzat accesul forţelor aeriene israeliene în spaţiul aerian turc, scrie Jerusalem Post .

Un român a supravieţuit unei curse Viena-Londra în timpul căreia  călătorul clandestin a stat în compartimentul trenului de aterizare al avionului pe parcursul zborului între cele două capitale, relatează Austrian independent.

România se află pe locul 45 în clasamentul celor mai paşnice ţări din lume, coborând 14 locuri faţă de anul trecut şi înregistrând unul dintre cele mai mari declinuri din Europa Centrală şi de Est, potrivit Indexului Păcii Globale (GPI) pe anul 2010, anunţă Evz.

NASA a lansat o aplicaţie prin care internauţii îşi pot trimite în spaţiu numele însoţit de o fotografie, trebuind doar să acceseze site-ul faceinspace.nasa.gov, să-şi descarce fotografia într-un fişier şi apoi să aleagă una dintre ultimele două misiuni spaţiale ale navetelor americane, conform AFP.


Marioneta portocalie şi pagubele colaterale

1

Prefectul de Timiş, Mircea Băcală, este protopipul perfect al marionetei portocalii, brand deja recunoscut al guvernărilor Băsescu. mircea bacala  p 4Scos la lumină din ungherul anonimului său birou de consilier juridic de şeful său portocaliu Constantin Ostaficiuc şi propulsat ca prefect, Băcală a reuşit să dovedească faptul că alegerea sa nu a fost întâmplătoare. Este după chipul şi asemănarea şefului său Boc – ascultător până-n măduva oaselor, executant docil al poziţiei bâtă-n gura adversarilor politici şi maestru în a o ţine langa cu părerile sale, deşi aproape toată lumea îi spune că greşeşte. Cel mai bun caz – scandalul gigacaloriei pierdut la ambele instanţe de Prefectura Timiş. Fără ordin de la PD-L, întâmplător partidul care a contestat în consiliul local această majorare, Băcală nu ar fi mişcat un deget. Nu binele timişorenilor, care acum vor suporta dintr-o dată diferenţele adunate de anul trecut şi până acum, a fost adevăratul motiv al demersului prefectului. A contat doar bucuria copilărească a pedeliştilor că au cu ce să-l şicaneze pe Ciuhandu pentru că nu i-a luat la împărţirea caşcavalului. Timişorenii au fost trecuţi la capitolul pagube colaterale. Că oricum n-au ce face şi trebuie să plătească. Doar nu o să dea ei banii că au greşit. 

Ca să fim corecţi, Mircea Băcală este totuşi puţin diferit. A mai păstrat o parte din bun simţul novicelui în politică. Bun simţ care dispare cu viteza luminii sub tirul declaraţiilor sale aiuritoare. Din ce în de mai dese. Să fii primul garant al apărării legalităţii în judeţ şi să declari că nu vei sesiza niciodată instituţiilor abilitate când ştii despre o faptă penală este ca şi cum ai ciordi cot la cot cu împricinaţii. Gura păcătosului adevărul grăieşte dacă este să ne aducem aminte că, de exemplu, prefectul n-a văzut nici o neregulă la licitaţia minune din colegiul naşului său Alin Popoviciu. Cât despre continuarea declaraţiilor sforăitoare că primăria a greşit când două instanţe i-au dat dreptate, nu este decât un semn că păpuşarul şef este prea ocupat să-şi aprindă trabucul şi a uitat să apese pe pauză.

Primarul Ciuhandu declară embargo PRESSALERT.ro

5

Primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, a refuzat, astăzi, în cadrul conferinţei de presă să răspundă la întrebările PRESSALERT.ro ciuhandu actori 01 ppe tema războiului gigacaloriei. „Dumneavoastră, de astăzi, nu vă mai răspund la nici o întrebare până nu vă veţi revizui limbajul. Până când nu veţi mai folosi cuvinte ca testicul şi alte organe genitale. Puteţi să mă întrebaţi ce vreţi că nu vă voi răspunde”, a declarat Ciuhandu nervos. Întrebat dacă folosirea unui cuvânt din dicţionarul limbii române este interzisă într-un comentariu, primarul Timişoarei a replicat doar că „faceţi de ruşine breasla”. Criza de personalitate a primarului Gheorghe Ciuhandu a fost declanşată de publicarea, ieri, a comentariul Ciuhandu şi politica testiculului, în care era analizată lipsa de reacţie a edilului faţă de afacerile dubioase ale camarilei din jurul său – afacerea outdoor sau bugetele pentru publicitate şi protocol ale falimentarei RATT.

PRESSALERT.ro a respectat întotdeauna deontologia jurnalistică solicitând de fiecare dată punctul de vedere al reprezentanţilor municipalităţii şi a separat, întotdeauna, informaţia de comentariu. Nu vom face niciodată rabat din a ne exprima punctele de vedere, chiar dacă îi vom deranja pe mai marii zilei. Niciodată nu ne vom cere scuze pentru că nu stăm în poziţia sluj atât de dragă politicienilor. Refuzul dialogului nu este decât o dovadă a faptului că sechelele comunismului produc efecte şi la două decenii de când la Timişoara s-a murit pentru libertatea cuvântului. Remarcăm cu dezamăgire, că primarul care se bate cu cărămida în piept că este în fruntea primului oraş liber din România nu este la prima tentativă de limitare a libertăţii presei. PRESSALERT.ro va continua demersurile sale de a informa cât mai corect posibil opinia publică şi de a-şi spune, la fel de direct şi tranşant, opiniile.